Ön itt áll: Főoldal Horváth Éva Horváth Éva

Horváth Éva

Készítette: noha Utoljára módosítva: 2010. október 21., 22:09

Horváth Éva

 

 

2002-ben végeztem a Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar sportmenedzser szakán. Tanulmányaim alatt is tovább folytattam az addigi sportoktatói és sportszervezői, klubvezetői feladataimat, melyeket különböző sportklubok, egyesületek, alapítványok kereteiben végeztem, az itt folytatott munkámban új programok összeállításán túl, gyerekekkel és felnőttekkel egyaránt foglalkoztam. Az így szerzett tapasztalatok tanulmányaim folytatására ösztönöztek, így 2003-ban jelentkeztem a Semmelweis Egyetem Testnevelés és Sporttudományi kar rekreáció szakára. Egyetemi tanulmányaim arra sarkalltak, hogy speciális regeneráló és rekreációs mozgás programokat állítsak össze felnőtteknek és gyerekeknek, egyéni és csoportos formában:

    1.  várandósság

    2.  szülés utáni időszak 

    3.  1-3 éves korosztály

    4.  óvodás korosztály

    5.  serdülő kori változások

    6.  Felnőttek fittségi programjai

    7.  egészségügyi problémák javítása fittségi tréninggel:

                  - szív- keringési problémák,

                  - vérnyomás változás

                  - gerinc problémák: tartás hibák

                  - terhelésből adódó fájdalmak, izületi problémák feltérképezése

                     speciális testtudati technikával.

                  - sportmozgás javítása: Pl. futás                                                               

 

Óráim gyakorlatában az egyéni probléma felvetések közben körvonalazódott bennem, hogy a sport szakmai szempontokon túl – fizikai fejlesztés, motiváció, stb… -  egyéb nézőpontból is vizsgáljam az emberi test, a mozgás fejlődés, fejlesztés lehetőségeit. Ezért kezdtem meg alábbi tanulmányaimat. 

 

Speciális tanfolyamok továbbképzések:

  1. ELTE Affektív Pszichológiai Intézeti Központ SAS képzés – szuggesztiók a szomatikus orvoslásban címmel
  2. Pikler Intézet: A mozgásfejlődésről
  3. Mikka-Makka Alapítvány: Játékterápiás tanfolyam
  4. szenzomotoros szemléletű állapot és mozgásvizsgáló teszt felvétele

TSMT-I egyéni fejlesztés organikusan éretlen gyermekek részére

 

A munkám során felmerülő kérdéseimre, ill. a képzések hatására jelentkeztem 2007-ben induló ELTE Affektív Pszichológiai Intézeti Központ keretében induló 2 éves Perinatális Szaktanácsadói szakra, melynek során arra a kérdésre is keresem a választ, hogy melyek azok a lélektani hatótényezők amelyek a fizikai fejlesztésben még szerepet játszanak. A korai időszakban történő -  szülés előtti, szülés közbeni és szülés utáni - lélektani folyamatok megértése segítségemre van abban, hogy az ember egyéni egészségi, fizikai, fittségi fejlődését, és fejlesztésének lehetséges irányait a csecsemő kortól az óvodáskoron keresztül az egész életkoríven át komplexebb módon közelítsem meg és a fejlődés érdekében egyaránt figyelembe vegyem.  

Gyógytornász kolleganőmmel, tanulmányainkat, személyes és szakmai tapasztalatainkat egységbe gyúrva alakítottuk ki holisztikus szemléletű szakmai programunkat, melyben lehetőségünk van egészséges és terápiából kikerült gyerekek és felnőttek további egészségfejlesztésében is személyre szabottan segítséget nyújtani.